środa, 2 sierpnia 2017

A. Meredith Walters - Twoim śladem


Okładka książki Twoim śladem

Tytuł oryginału: Lead Me Not
Autor:A. Meredith Walters
Cykl: Twisted Love (tom 1)
Kategorie: romans, obyczajowe, YA
Rok wydania: 2016
Liczba stron: 386
Wydawnictwo: GW Foksal/YA!

Opis:
 Aubrey, studentka psychologii, jest koordynatorką w grupie uzależnień. Mieszka z koleżanką w wynajętym mieszkaniu. Pewnego razu koleżanka trafia do "latającego" klubu Kompulsja, oferującego narkotyki i alkohol. Prymuska Aubrey nigdy by się tam nie wybrała, ale trzeba było ratować przyjaciółkę. Miejsce wydało jej się odpychające i magnetycznie przyciągające zarazem… Poznaje tam tajemniczego Maxxa Demelo, który wzbudza jej zachwyt nieprzeciętną urodą i charyzmą. Aburey nic nie wie o drugim życiu Maxxa. Czy podąży jego śladem?


---------------------------------------------------------------------------------------------------------


„Brak wiary w siebie nie opuszczał mnie niczym komar bzyczący koło ucha. Im bardziej starałam się go odgonić, tym bardziej uporczywie mnie dręczył.”




To mroczna powieść, która chwyta za serce tak, że stajemy się więźniami własnych emocji. Raz, dwa, trzy i już jesteśmy w czarnym dołku gdzie czekają na nas nasze własne demony. Nie ma już drogi ucieczki. Nie ma kotwicy, której moglibyśmy się złapać. Nie ma tlenu. Nie ma nikogo poza nami w naszej najgłębszej czeluści własnego jestestwa. Chwytamy się brzytwy chcąc uciszyć te dręczące i nieznośne głosy okrutnej rzeczywistości. Jedno podejście. Nie pomaga. Drugie podejście. Nie pomaga. Trzecie podejście. Nie pomaga. Czwarte podejście i... ufff nareszcie Cię nie słyszę, nie widzę i czuję się szczęśliwy! Oj, ale chyba jednak nie działa.  Muszę jeszcze jedno. Ooo tak! Tak! To jest to!  Jestem kompletnie na haju i nie chce się z niego obudzić. Nie kontaktuję, nie czuję cierpienia, jestem w stanie błogiej nieświadomości. I wszystko staje się niczym. A nałóg staje się miłością.


Tak! Narkomania jest głównym  tematem tej  książki. Cała fabuła skupia się wokół niego pokazując nam świat ćpunów w całkowitej jego ciemnej okazałości. Doświadczamy głodu narkotykowego, haju, agresji, zagubienia, i momentów kompletnego załamania psychicznego wraz z głównym bohaterem. Życie go nie rozpieszcza a klub, w którym pracuje tylko jeszcze bardziej pociąga go na dno. I wtedy pojawia się ona. Szansa na wybawienie. Druga miłość. Moc, która niszczy i stwarza go na nowo. Pragnie jej, chce się w niej zatracić i pozostać w tej bezpiecznej przystani  już na zawsze. Niestety pierwsza miłość nie daje o sobie zapomnieć. Ciągle wygrywa nałóg.


Autorka stworzyła prostą opowieść, którą opakowała w świetną otoczkę. Porusza ważny temat zmagań z nałogiem.  Ukazuje w przerażający sposób, jak wielką władze może on przejąć nad człowiekiem. Po przeczytaniu tej powieści nie pomyślisz nawet, żeby spróbować narkotyków dla fanu. Zrozumiesz, że jedyne, co one robią to unicestwiają. Nie dają ukojenia i nie sprawiają, że problemy znikają niczym za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Z ich pomocą możesz tylko bardziej się w nich pogrążyć.To tak naprawdę tylko wyzwolona na Twoje życzenie reakcja chemiczna, której produktem końcowym jest nierzeczywiste, szybko ulatniające się szczęście. Dlatego zanim dasz się namówić na TYLKO TEN JEDEN RAZ pomyśl najpierw o konsekwencjach i o tym czy naprawdę warto dla chwili zabawy, bycia cool przekreślić swoje życie wielkim czarnym X-em.  


Znalezione obrazy dla zapytania street art problem
street art, źródło (klik)

Street arty to dla mnie ciekawe artystyczne zjawisko. Taką formę sztuki podziwiam z zachwytem, bo uzewnętrznia ona najskrytsze emocje autora. To namalowany, niewypowiedziany krzyk. Ujście dla uczuć i boleści duszy. Kiedy się im przyglądam zastanawiam się, co ich autor chciał przekazać, jakie myśli kotłowały się w jego głowie w momencie tworzenia. Kiedy pojawiły się opisy dzieł malowanych przez bohatera, bardzo zresztą kluczowych dla tej powieści to już po prostu kompletnie puściłam wodze fantazji. To niesamowita wstawka, która nadaje niezwykłego klimatu tej historii. Tajemniczego i niepokojącego zarazem. Moja artystyczna dusza została tym mocno udobruchana.  


Myślałam, że książki typu Young Adult nie są w stanie już mnie niczym zaskoczyć. Myliłam się. Meredith Walters się to udało. Pokazała rzeczywisty scenariusz, w którym nie jest tak, że nałóg znika wraz z pojawieniem się miłości. Ona udowadnia w swojej powieści, że to nie jest takie proste, lecz wymaga o wiele większego zachodu. Sama miłość nie wystarcza, aby pozbyć się nałogu. Może go jedynie przyćmić, ale nie sprawi, że on od tak sobie po prostu wtedy zniknie. I właśnie ta realna wizja pozbawiona bajkowych czarów uczyniła w moich oczach tą powieść wyjątkową.




„Przegapisz niejedno w życiu, jeśli nie zdobędziesz się na to, by spojrzeć dalej niż czubek własnego nosa i dostrzec piękne rzeczy w najmniej spodziewanych miejscach. To co złożone, nie musi być złe czy brzydkie. To właśnie skomplikowanie nadaje rzeczom wartość.”




„Twoim śladem” wciąga i budzi silne emocje. Polecam!



Książki z cyklu Twisted Love

1. Twoim śladem
2. Wróć za mną


bierze udział w wyzwaniach: 52 książki w 2017 - 30/52, Grunt to okładka, 
My multi-year individual book challenge: książka polecona przez siostrę
ogólna ocena: 9/10 czyli WYBITNA



23 komentarze:

  1. Bardzo dobra ocena!
    Czytałam jakąś książkę tej autorki i nie byłam nią zachwycona, dlatego ostrożnie podchodzę do powieści, na okładkach których napisane jest "Meredith Walters". Ale temat z narkomanią może być naprawdę ciekawy.

    Pozdrawiam
    Babskie Czytanki

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow,wydaje sie byc bardzo ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie zgadzam się z Twoją opinią oraz oceną. Książka jest wybitna. Ciekawy motyw, intrygująca problematyka i niełatwa miłość. Na mojej półce czeka już druga część. Jestem ciekawa, czy sprosta moim oczekiwaniom.

    OdpowiedzUsuń
  4. O jaka pozytywna recenzja, zapisuję do listy książek do przeczytania :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Nawet nie wiesz, jak wielkiej ochoty narobiłaś mi na tę książkę! Tytuł zapisuję sobie :) na twoim blogu zostaję na dłużej :) bardzo mi się tutaj podoba. Pozdrawiam!

    http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Książkę czytałam i również bardzo mi się podobała.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam, ale zainteresowała mnie :) Chętnie po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mocne słowa padły w Twojej recenzji, które są dla mnie drogie. Ze względu na narkomanie, która została przedstawiona w tej powieści oraz ze względu na kolejną emocjonalną recenzję pragnę zapoznać się z tą historią.

    OdpowiedzUsuń
  9. Widzę, że w końcu jakaś prawdziwa książka. :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie mogę się doczekać przeczytania tej książki! Brzmi jak coś łamiącego stereotypy, o sile miłości, która zmienia wszystko w mgnieniu oka.
    Pozdrawiam!
    Zapraszam na konkurs, w którym do wygrania jest książka “Moja Lady Jane”

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę się z nią zapoznać. Bardzo jestem jej ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dobra seria, oba tomy mnie wciągnęły :)

    OdpowiedzUsuń
  13. takie książki są bardzo ważne. zawsze byłam gotowa odmawiać (nie, żebym miała takie sytuacje) dzięki temu, że kiedyś czytałam pamiętnik narkomanki i kilka innych książek o narkotykach. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo się cieszę, że można znaleźć takie perełki w literaturze dla młodych czytelników. Chętnie sama po nią sięgnę

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę przeczytać! Książka już od dawna mnie kusi.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Niestety ten temat mnie nieszczególnie zainteresował ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Muszę się z nią zapoznać. Kupię córce i przy okazji sama przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja jak zawsze do tyłu z nowościami :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo mądry cytat. Książka wydaje się interesująca.

    OdpowiedzUsuń
  20. Czytałam trochę nieprzychylnych opinii i myślałam, że jednak nie sięgnę po tę książkę, ale swoją recenzją udało Ci się wzbudzić we mnie ciekawość i może jednak dam jej szansę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Zachęcę córkę do zapoznania się z tą przygodą czytelniczą, a później sama po nią sięgnę, będziemy miały o czym dyskutować podczas naszego wieczorku czytelniczego. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  22. Dla mnie książka była w porządku chociaż to nie moje klimaty. Dobrze, że przynajmniej się nie wynudziłam aż tak :P

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Czytaj i Myśl , Blogger