niedziela, 23 lipca 2017

~~ Z biblioteczki Misi ~~

Co czytam, kiedy nie czytam sama?
Odpowiedź na to pytanie nie będzie jednoznaczna bowiem są to naprawdę różnorodne książki. Moja młodsza siostrzyczka Misia ma bardzo obszerną biblioteczkę, którą zasila z zatrważającą szybkością. Jest niczym sroka rzucająca się na wszystko, co błyszczące, ilustrowane i barwne. Nasza mama ma zaś to do siebie, że  nie potrafi jej odmówić zakupu kolejnej książeczki... A może raczej tomiszcza?? Oj tak, moja kochana siostrzyczka nie wybiera byle czego. To musi swoje poważyć! Tak też i tym sposobem uzbierała się dosyć spora kolekcja  różnych rozmaitości, która ciągle się rozrasta. Postanowiłam  więc w końcu  zmobilizować się i podzielić  z Wami tym, co czytam razem z moją siostrą. Tym razem wybrałam pięć książek o podobnej i  równocześnie mojej ulubionej tematyce. Zwierzęta i jeszcze raz zwierzęta! No i wydało się... Tak, tak - jestem miłośniczką zwierząt. A Misia jak widać po poniższym stosiku , jej biblioteczce i naszym domowym zwierzyńcu,  również żywi do nich sympatię.


-------------------------------------------------------------------------------------------

KONIE, KUCYKI



1.       Pierwsza encyklopedia. Konie i kucyki – opracowanie zbiorowe, wyd. Wilga, str.96

Książka ta zawiera 5 rozdziałów, (wszystko o koniu, rasy koni, witamy w stadninie, jazda konna, zapamiętaj!), które bardzo obrazowo przekazują informacje na temat koni i kucyków. Możemy dowiedzieć się z niej mnóstwo interesujących rzeczy. A mianowicie jak te zwierzęta pielęgnować, karmić, obchodzić się z nimi, klasyfikować według umaszczenia, czy też jak wyglądają lekcje jeździectwa. To jednak nie wszystko, bo encyklopedia ta oferuje o wiele, wiele więcej! Wszystkie rozdziały zawierają sporą dawkę wiedzy, aczkolwiek ujętą w taki sposób żeby zainteresować najmłodszych odbiorców i zaszczepić w nich miłość do koni.  Tak się rodzą właśnie młodzi pasjonaci jazdy konnej i powstają nowe hodowle tych przepięknych czworonogów! Nie zastanawiaj się, więc i już od najmłodszych lat czytaj dzieciom tego typu encyklopedie. Istnieją bowiem książki, które mogą obudzić w nich ukryte pasje, talenty i zaważyć na ich późniejszej przyszłości. Ta jest jedną z nich!


2.      Konie. Symbole nieposkromionej wolności – Karolina Wengerek, wyd. Dragon, str. 144

„Mam nadzieję, że zamieszczone w tej książce zdjęcia pozwolą innym odnaleźć w koniach magnetyzujące piękno, któremu ja sama już dawno uległam.”

Nie mogłabym ująć tego lepiej niż robi to sama autorka. Przeglądając zamieszczone w tej książce zdjęcia naprawdę można się zaczarować! Fotografie koni okraszone krótkimi dopiskami są po prostu niesamowite. To się nazywa talent i pasja. Miło, że autorka zdecydowała się nimi podzielić z nami w tej publikacji. 
Zdjęcia do książki zostały zrealizowane w różnych stadninach, stajniach i ośrodkach jeździeckich. Należą do nich m.in. Stadnina Koni Iwno (konie pełnej krwi angielskiej), Stajnia nad Stawami (hodowla koników polskich), oraz Ośrodek jeździecki Pegaz (konie achał-tekińskie). 


zdjęcia z książek do podglądu

-----------------------------------------------------------------------------------------

KOTY, PSY



1.       Encyklopedia najmłodszych. Koty – opracowanie zbiorowe, wyd. SBM Renata Gmitrzak, str.128

W tej encyklopedii znajdziesz dosłownie wszystko na temat kotów. Dowiesz się m.in. skąd pochodzą, jak je dzielić, jak wygląda ich anatomia oraz jak je pielęgnować. To naprawdę obszerny przewodnik po rasach kotów. Ich klasyfikacja w tej książce jest bardzo szczegółowo opisana. Jeżeli chcesz przygarnąć jakiegoś rasowego kociaka do rodzinki, a nie do końca jesteś pewny, jakiego wybrać żeby odpowiadał warunkom, jakie masz to ta pozycja jest dla Ciebie idealna.
Które koty są przyjazne dzieciom? Jakie są łagodne, a jakie dzikie? Które z nich są towarzyskie, a które leniwe? Po przeczytaniu tej encyklopedii staniesz się istnym znawcą w tej dziedzinie! 


2.       Psy – Izabela Wierzbowska, wyd. Ryszard Kluszczyński, str. 64

„Książka ta ma przybliżyć czytelnikowi podstawowe wiadomości na temat psowatych i pochodzących od nich psów domowych.”

Mówi się, że pies to najlepszy przyjaciel człowieka. Przeglądając tą książkę nie sposób się z tym nie zgodzić. Jest w niej pewien urok, choć forma podania informacji na temat poszczególnych ras nie jest specjalnie atrakcyjna. Oglądając zamieszczone w niej zdjęcia psiaków po prostu nie sposób się nie uśmiechnąć. Są prześliczne! To one właśnie popchnęły mnie do tego by dowiedzieć się więcej na ich temat i przeczytać tą suchą wiedzę zamieszczoną przy fotografiach. Naprawdę warto po tą książkę sięgnąć, bo pozwala nam ona zapoznać się z interesującymi rasami. A należą do nich: psy pasterskie i owczarskie, pinczery i sznaucery, dogowate, molosy, płochacze i psy aportujące,  jamniki i teriery, psy nordyckie i szpice, wyżły, psy gończe i posokowce, psy ozdobne i do towarzystwa, oraz charty.


zdjęcia z książek do podglądu 

---------------------------------------------------------------------------------------

ZWIERZĘTA



1.       Encyklopedia zwierząt. Pytania i odpowiedzi – Rod Teodoru, wyd. Olesiejuk, str.304

PIĘKNE WYDANIE!!
To najnowsza zdobycz mojej siostrzyczki i jak dotąd chyba najlepiej ilustrowana ze wszystkich posiadanych przez nią książek. Po prostu oczu nie mogę od niej oderwać! Napawam wzrok tymi atrakcyjnymi ilustracjami i jestem pełna podziwu dla graficznej strony tej encyklopedii. Z pewnością oczaruje niejednego malucha swą barwnością i przystępnym sposobem przekazu informacji na temat świata przyrody. Encyklopedie zwykle odstraszają a ta wręcz przeciwnie! Jednocześnie uczy, bawi i zachwyca. Z własnego doświadczenia mogę Wam powiedzieć, że z jej czytania mogą czerpać przyjemność nie tylko dzieci, ale również starsi. Dlatego polecam ją wszystkim bez wyjątku!
Książka ta zawiera 6 obszernych rozdziałów zatytułowanych następująco: Zwierzęta prehistoryczne, Kraina lasów, Kraina owadów, Kraina gadów, Kraina ptaków, oraz Kraina ssaków. 


zdjęcia z książki do podglądu 

-----------------------------------------------------------------------------------

To by było wszystko na dziś ~~ Z biblioteczki Misi ~~

Ślemy pozdrowienia,
Ja & Misia 😘

9 komentarzy:

  1. Jestem zachwycona książkami o kotach! Kocham koty. Dosłownie. A że alergia nie pozwala mi trzymać pupila w domu, to chociaż na zdjęcia mogłabym popatrzeć...

    Pozdrawiam,
    S.
    nieksiazkowy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Również mam młodsze rodzeństwo, ale mój brat nie ma takiego zamiłowania do książek. Woli gry, a szkoda. Może kiedyś się przekona.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkie książki dla mnie i moich dzieci, choć z pewnością najpierw sięgnęłabym po konie. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydanie książek o koniach jest naprawdę dobre, nie znam treści, ale grafika przyciąga wzrok :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak byłam mała też czytałam dużo książek o zwierzętach i nadal mi to zostało haha ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Co za pokaźny stosik :D
    Sama mam w domu wiele podobnych pozycji i choć teraz interesuję się nimi mniej, to jako dziecko bardzo lubiłam po nie sięgać. Zwłaszcza czytanie tych o psach sprawiało mi wiele radości.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ooo, urocze <3
    Ja miałam takie Encyklopedie Zwierząt, w czarnych okładkach i z podziałem na grupę, np. ssaki, gady, domowe :P

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja nie mam niestety żadnej encyklopedii o zwierzętach, a przydałoby mi się jednak coś takiego.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Czytaj i Myśl , Blogger