niedziela, 9 kwietnia 2017

# Czytelnicze nawyki BOOK TAG


Każdy z nas czytelników ma jakieś swoje czytelnicze nawyki.
Dziś przychodzę do Was z TAGiem, w którym możecie  troszeczkę dowiedzieć się o moich.



Moje odpowiedzi na pytania wyglądają następująco:

1.Czy masz w domu konkretne miejsce do czytania?
  
Zazwyczaj czas na czytanie znajduję dopiero wieczorem, dlatego zdecydowanie miejscem tym jest  moje łóżko. 

2.W trakcie czytania używasz zakładek czy przypadkowych świstków papieru?

Mam mnóstwo zakładek, ale jakoś nigdy z nich  nie korzystam... Zwykle biorę to, co mam akurat pod ręką. Ostatnio na przykład są to karty z Gangu Świeżaków, które zbierała moja młodsza siostrzyczka.

3. Kończysz czytać książkę na przypadkowej stronie czy na końcu rozdziału lub podrozdziału?

Zwykle staram się kończyć czytanie na końcu rozdziału, tak jest dla mnie wygodniej.

4. Czy pijesz albo jesz w trakcie czytania?

Nie lubię robić tego w trakcie czytania. Zdecydowanie wolę delektować się jedną rzeczą na raz. Jem więc i piję wtedy, kiedy nie robię czegoś innego. 

5. Czy jesteś wielozadaniowa, to znaczy czy potrafisz robić inne rzeczy podczas czytania?

Zdecydowanie wolę skupić się na jednej rzeczy do porządku,  niż na kilku rzeczach na raz a nieporządnie. Dlatego kiedy czytam to czytam.   

6.Czytasz jedną książkę czy kilka naraz?

Zdarza mi się czytać kilka książek na raz, ale przeważnie to staram się tego unikać. Wolę najpierw skończyć jedną, a potem  dopiero brać się za następną.

7. Czytasz w domu czy gdziekolwiek?

Zwykle czytam w domu, ale zdarza mi się robić to także w szkole, autobusie i pociągu,  oraz na świeżym powietrzu na tarasie. 

8. Czytasz na głos czy w myślach? 

W myślach. Na głos czytam jedynie notatki z lekcji , kiedy uczę się na sprawdzian,  bo tak lepiej wchodzą mi one do głowy.
9. Czytasz naprzód poznając zakończenie, pomijasz jakieś fragmenty w książce? 

Nie! Czytanie wtedy traci dla mnie sens, bo po co mi czytać książkę, kiedy już znam jej zakończenie?? Gdybym poznała zakończenie, to odebrałoby mi to radość z czytania. Dlatego nigdy naprzód nie czytam, a pomijać fragmenty pozwalam sobie tylko wtedy, kiedy czytam jakąś książkę już któryś raz z rzędu.

10. Czy zaginasz książkom grzbiety?

Kolejny raz nie!  Nie lubię pogniecionych książek, a i nie mam takiej potrzeby żeby ich grzbiety zaginać. Radzę sobie bez tego.



To by było na tyle, jeśli chodzi o pytania i odpowiedzi w tym TAGu. 
Myślę, że dały wam one nieco pogląd,  nie tylko na moje czytelnicze nawyki, ale i na sam mój charakter. Mam nadzieję, że  będę miała okazję kiedyś i o Was trochę się dowiedzieć. Z chęcią poczytam też o waszych nawykach!

Pozdrawiam ciepło  :)

7 komentarzy:

  1. chyba podobnie bym odpowiedziała :) moje córki ostatnio zastanawiał fakt jak mogę czytać nie ruszając przy tym ustami ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podobne odpowiedzi do moich nawyków ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mamy bardzo podobne nawyki. Też nie zaginam grzbietów, a jak widzę takie książki to moje serce cierpi. U mnie czytanie kilku książek na raz jest normalne. Nigdy nie umiem się zdecydować na jedną i zaczynam pięć :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam podobnie, ale częściej jednak czytam poza domem, bo w domu zawsze jakieś obowiązki, a długie podróże autobusem, czy nuuuudne wykłady idealnie nadają się do tego, by spędzić czas z książką :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Z czytaniem mam to samo co ty :) wieczór i łóżko, bo najwięcej czasu. Z tym czytaniem na głos też jest u mnie podobnie! Po co czytać książkę dla przyjemności na głos i marnować głos, skoro przydaje się, kiedy trzeba się uczyć XD. Mysli dobrze działają!
    Zagniatanie rogów w książce to jak zrobienie jej krzywdy! Popieram!
    Bardzo fajny tag, może sama go kiedyś zrobię :D!
    Obserwuję i będę wpadać :)
    #SadisticWriter

    OdpowiedzUsuń
  6. Troszkę różnimy się, ale sporo odpowiedzi pokrywa się nam :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak Ty do książki wkładam co mam pod ręką: czyste chusteczki, paragony, bilety, notatki, listy zakupów, ołówki...

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Czytaj i Myśl , Blogger