sobota, 4 marca 2017

Pięć książeczek z serii PRZECZYTAJ MI BAJKĘ


Autor: praca zbiorowa 
Seria: PRZECZYTAJ MI BAJKĘ
Rok wydania: 2015
Literatura: dla dzieci
Liczba stron: 16 każda (80)
Wydawnictwo: Olesiejuk 


Ostatnio miałam okazję zapoznać się z pięcioma niewielkimi książeczkami z serii PRZECZYTAJ MI BAJKĘ. Jak możecie zobaczyć na powyższym zdjęciu są to tytuły dosyć znanych bajek. Chyba każdy w dzieciństwie miał okazję, choć raz te historie usłyszeć, albo przeczytać. Ja sama pamiętam, jak za dziecka mama opowiadała mi te bajki przed snem. Bardzo miło wspominam ten czas, dlatego kiedy znalazłam te śliczne maleństwa na półce od mojej młodszej siostrzyczki nie mogłam się powstrzymać i czym prędzej zabrałam się za ich czytanie. Nie trwało to długo, bo liczą one zaledwie kilkanaście stron, więc była to dosłownie kwestia kilku minut. Samego tekstu jest mało, a i czcionka jest dosyć duża, więc można uznać, że historie te zostały streszczone wręcz do minimum. Ja sama jednak nie odniosłam z tego powodu złego wrażenia. Uważam, że treści było wystarczająco by te historie dobrze przekazać. Zostały one na korzyść skrócone, bo w zamian możemy napawać swój wzrok zamieszczonymi w niej prześlicznymi ilustracjami. Są kolorowe i rozbudzają wyobraźnię - ich autor spisał się naprawdę dobrze.


Podsumowując są to krótkie adaptacje znanych bajek, które prędzej czy później poznać powinno każde dziecko. Mam nadzieję, że jeszcze nieraz będzie mi dane cofnąć się w czasie i zanurzyć się w świecie magicznych baśni i bajek.
Polecam je każdemu bez wyjątku, bo to wspaniały sposób by, choć na chwilę cofnąć się do lat dziecinnych!


Tytuły przeczytanych bajek:
1. Alicja w Krainie Czarów
2. Dziadek do Orzechów
3. Królowa Śniegu
4. Księga dżungli
5. Król Artur i Miecz z Kamienia




Bierze udział w wyzwaniach: 
Powrót do dzieciństwa, 52 książki w 2017 - 13/52

ogólna ocena: 8/10 czyli REWELACYJNE

14 komentarzy:

  1. Uwielbiam czytać bajki, a te tutaj z całą pewnością kocham od dziecka. Tak samo jak i ty uważam, że każde dziecko powinno je poznać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Faktycznie ilustracje są śliczne :)

      Usuń
  3. Zawsze z chęcią wracam do czasów dzieciństwa. A książeczki dziecięce czytam równie często, jak i te dla dorosłych (to chyba wynika już z mojego zawodu) ;)
    Pozdrawiam
    Marta z Na planecie Małego Księcia

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. A jest książeczek z tej serii o wiele więcej :) U mnie znalazłam jednak tylko te.

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. To tak jak u mnie za sprawą mojej młodszej siostrzyczki :)

      Usuń
  6. Piękne bajeczki. Z chęcią bym je przygarnęła :)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo ladne wydania lubie olejsiuka i to bardzo :) wlasciwie nei dawno tez cos kupilam od nich. przeczytal;abym co nie co :D pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Te bajeczki są wspaniałe ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Miałam podobne bajeczki w domu :D Pewnie wciąż je mam, bardzo miło wspominam przygodę z tego typu lekturą :D Pamiętam że miałam bajki disneya w wersji książkowej - czytałam je non stop :D

    LeonZabookowiec.blogpsot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowne książeczki, żałuję, że moja chrześnica nie lubi czytać ;/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Czytaj i Myśl , Blogger