piątek, 10 lutego 2017

John Flanagan - Zwiadowcy. Płonący Most

Okładka książki Zwiadowcy. Płonący Most

Tytuł oryginału: Ranger's Apprentice. 
The Burning Bridge.
Autor:
Rok wydania: 2009
Kategoria: fantastyka
Liczba stron: 350
Wydawnictwo:  Jaguar



„Brak wiary w siebie jest chorobą. Jeśli stracisz panowanie nad tym, wątpliwości staną się twoją rzeczywistością.”


           
John Flanagan oczarował mnie tak…, że nie mogłam się powstrzymać i czym prędzej zabrałam się za kontynuację jego serii. To już moje drugie spotkanie z Zwiadowcami. Czy po raz kolejny, mogę zaliczyć je do udanych? Czy autor znów zafundował mi wspaniałą przygodę?

Płonący Most to część, która zabiera nas w podróż do Celtii. Oczami Willa, Horacea i Gilana poznajemy te nowe miejsce, będąc świadkiem jego tajemniczego opustoszenia. Wybierając się tam, nie zastajemy tego, czego oczekiwaliśmy. Ziemie Celtów świecą pustkami.  Zaniepokojeni badamy teren chcąc poznać przyczynę ich zniknięcia.  Co się z nimi stało? Dlaczego zostawili wszystkie swoje rzeczy? Przed czym Celtowie uciekli pozostawiając za sobą ziemie, które są dla nich tak cenne?  Czy to kolejny z diabolicznych planów Morgaratha ?
Drugi tom z pewnością odpowie wam na te pytania. Zresztą i nie tylko na te…Pojawi się ich w trakcie zdecydowanie więcej!

Po raz kolejny mogę powiedzieć, że jestem zadowolona z lektury. John Flanagan znów zapewnił mi świetną zabawę w towarzystwie sympatycznych bohaterów.  Choć przyznam szczerze jestem trochę zawiedziona tym, iż mój ulubieniec Halt tak niewiele miał w tym udziału. Niestety nie pojawia się on w tej części często.  Zrekompensował mi to nieco jednak fakt, że inne postacie, które się w niej ukazały nie są wcale mniej interesujące. Pamiętacie Gilana, byłego ucznia Halta? To właśnie jego okazję mamy bliżej poznać tym razem.  Jak dla mnie spotkanie z nim należało do pozytywnych. Bardzo polubiłam jego osobę. Mam nadzieję, że jeszcze nieraz będzie mi dane poznać losy tego zwiadowcy.

Drugi tom Zwiadowców porwał mnie swoją akcją bardziej niż poprzedni.. Zdecydowanie więcej dzieje się w tej części.  John Flanagan widać rozkręca się powoli, acz efektywnie. Mam ogromną nadzieję, że kolejne spotkania z tą serią tylko utwierdzą mnie w tym przekonaniu.  


„Jeśli nie rozumiesz przyczyny, dla której coś się dzieje, zadaj sobie pytanie: co z tego czegoś może wyniknąć, a przede wszystkim- kto na tym skorzysta.”



ogólna ocena: 9/10 - czyli Wybitna

17 komentarzy:

  1. Myślę, że przyjdzie taki czas, w którym zdecyduję się na te serię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie muszę znaleźć czas na Zwiadowców. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kojarzę tę serię, ale jak na razie nie mam jej w planach.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam tej serii, pierwszy raz ją widzę, a przyznam, że dawno sięgałam po fantastykę.

    OdpowiedzUsuń
  5. myślę że może bym czytnęła;) mam więcej czasu:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę zapoznać się z pierwszym tomem, jak i tym. Pierwszy raz widzę tą serię :) zapisuję tytuł!

    OdpowiedzUsuń
  7. Zwiadowcy... Może to ja jakaś dziwna jestem że cała seria mi się mocno nie podobała

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  8. Seria ta już od ponad roku znajduje się na mojej MUST READ liście, dlatego poluję na Ruiny Gorlanu. Mam nadzieję, że seria spodoba mi się tak bardzo, jak i Tobie :)

    Pozdrawiam!
    ifeelonlyapathy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Poczekaj, jak przeczytasz kolejne tomy - padniesz <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam! Choć jak czytałam pierwsze tomy to wciąż czekałam na te, kiedy bohaterowie będą starsi bo wiedziałam, że Willa i .... czeka wątek romantyczny, ale jak już doszłam do tych tomów to tęsknię za tymi, kiedy byli dziećmi! Zawsze coś nie gra ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też na to czekam ... I przypuszczam później będzie podobnie u mnie z tym, jak u Ciebie :D

      Usuń
  11. Bardzo chętnie sięgnę po całą serię jak tylko gdzie uda mi się kupić ja.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubię tą serię. Z tomu na tom była co raz lepsza :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Czytaj i Myśl , Blogger