piątek, 17 lutego 2017

Isabelle Fougère - Czy wiesz jak?


Tytuł: Czy wiesz jak?
Autor: Isabelle Fougère
Rok wydania: 2014
Liczba stron: 110
Wydawnictwo:  Olesiejuk



Rzadko kiedy sama od siebie sięgam po literaturę dziecięcą. I w tym przypadku było podobnie- też się sama na nią nie pokusiłam. Takie książki czytuję, tylko i wyłącznie za sprawą mojej młodszej siostrzyczki. Tym razem padło właśnie na Czy wiesz jak? od Isabelle Fougère, którą dostała ona w prezencie.
To pierwsza tego typu pozycja, o jakiej postanowiłam napisać na swoim blogu. Myślę, że jest ona bardzo wartościowa dla dzieci, dlatego właśnie się na to zdecydowałam.

Dzieciństwo to lata, kiedy poznajemy świat i uczymy się rozpoznawać to, co nas otacza. To czas, kiedy mnóstwo pytań zaczyna rodzić się w głowie, a na które nie jesteśmy w stanie sami sobie odpowiedzieć.  Jesteśmy ciekawi dosłownie wszystkiego i wszystko wydaje nam się być interesujące. Chłoniemy obrazy, informacje, słowa.... których nie rozumiemy. A chcemy rozumieć! Co robimy żeby tak było? Ot, co bombardujemy rodziców pytaniami! Pytaniami, na które dorośli nie zawsze potrafią odpowiedzieć. Ta książka to wybawienie dla nich.
Znajdziemy w niej, bowiem odpowiedzi na ponad 200 pytań stawianych przez dzieci.
A wszystko to zawiera się w 4 działach tematycznych, które zatytułowane są następująco:

  •  nasze ciało
  •  świat wokół nas
  • dawniej i dziś 
  • zwierzęta i przyroda 
 
Jeśli o mnie chodzi to najbardziej lubię czytać mojej siostrze ten dział o zwierzętach i przyrodzie. Według mnie jest on najlepszy, ale to pewnie, dlatego że jestem miłośniczką zwierząt i matki natury...Jeśliby jednak pominąć moje spaczenie zawodowe to ogólnie rzecz biorąc wszystkie działy zawierają równie ciekawe pytania oraz proste odpowiedzi. Dodatkowo żeby nie było za nudno do książki dołączone zostały naklejki, które można bądź należy do niej wkleić. Jak więc sami widzicie, zabawa i nauka w jednym!
Uważam, że mimo wszystko największe pochwały należą się jednak ilustratorom. Ilustracje, które stworzyli bardzo ładnie komponują się z treścią - są barwne, zabawne i przyciągają wzrok. Szkoda tylko, że zdjęcia wyszły mi tak blado... Jakość ich jest fatalna, ale choć przynajmniej mniej więcej możecie zobaczyć, jak ta książeczka się prezentuje.  :)

 
Co o niej myślicie? Kupilibyście ją dla swoich dzieci, albo młodszego rodzeństwa?


ogólna ocena: 8/10 , czyli REWELACYJNA

17 komentarzy:

  1. Jakie piękne wydanie! Mam w domu ośmiolatka i na pewno jemu spodoba się ta książeczka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydanie bardzo ładne. Podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super wydanie, idealna dla dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam, bo mojej siostrze bardzo się spodobało to wydanie :)

      Usuń
  4. Ilustracje bardzo wpływają na odbiór takiej książki. Sama z siebie również nie czytam takich publikacji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się :) Książki dla dzieci muszą mieć piękne, barwne ilustracje. Wtedy lepiej do nich trafiają :)

      Usuń
  5. Te ilustracje są urocze, a naklejki to mega pomysł :D
    Choć zanim ja będę miała dzieci to jeszcze powstanie multum takich książek :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wydaje mi się, że tak opracowana i wydana książka spodoba się każdemu młodemu czytelnikowi, mnóstwo wiedzy podanej w atrakcyjnej formie. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  7. Interesująca pozycja dla dzieci. Ja jednak ma pociechy trochę starsze :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kupiłabym dla mojej malutkiej kuzynki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. http://www.pangrodzki.pl - blog artysty, pisarza

    Zobacz moją nową książkę science-fiction i muzykę elektroniczną oraz obrazy olejne na płótnie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale słodka książeczka. Na pewno wiele nauczy młode pokolenie. Uwielbiam obrazki. Ostatnio zamiast bawić się/pilnować kuzynki zatopiłam się w Piotrusiu Panie w wersji A3 z obrazkami! Chyba odkryłam swoje wewnętrzne dziecko, więc ta książka wpasowuje się w moje ostatnie upodobania!

    OdpowiedzUsuń
  11. Dla dzieci idealna, ale nie dla mnie. Kupię kuzynkom :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Idealnie, bo u mnie w rodzinie teraz się nakumulowało małych dzieci, więc trzeba się będzie zagłębiać w ciekawe prezenty

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  13. Ależ piękna książka. Za jej ładnym wydaniem idzie jednak wiedza i zastosowanie praktyczne. Na pewno kupię ją swojej córeczce, ale jeszcze troszkę musi podrosnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ależ cudna książka! I teraz pytanie - kupić ją dla siebie, czy lepiej dla kuzynki? :D

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Czytaj i Myśl , Blogger