niedziela, 1 stycznia 2017

Robert Bryndza - Dziewczyna w lodzie

Okładka książki Dziewczyna w lodzie

Tytuł oryginału: The Girl in the Ice  
Autor: Robert Bryndza 
Seria:  Mroczna strona
Rok wydania: 2016
Kategoria: thriller/sensacja/kryminał
Liczba stron: 434 
Wydawnictwo:  Filia



Robert Bryndza to znany mi autor, jak dotąd z serii komedii romantycznych, dlatego bardzo pozytywnie zdziwiłam się, gdy trafiłam na tą właśnie pozycje. Otóż tematyką tej powieści nie jest miłość, romans, lecz ZBRODNIE i ŚLEDZTWO! Prezentowana dziś powieść to jego debiut kryminalny. Nie wiem jak wy, ale ja takowe uwielbiam!


Dziewczyna w lodzie  to kolejna ofiara seryjnego mordercy! Detektyw Erika Foster zostaje wezwana by go odnaleźć, tak żeby sprawiedliwości stała się zadość. Jest zdeterminowana i pomimo kłód rzucanych jej pod nogi wytrwale dąży do wyznaczonego celu. A mianowicie doprowadzenia śledztwa do końca. Główna bohaterka jest poświęcającą się pracy indywidualistką, która ma za sobą bolesną przeszłość.


" Naprawdę mnie niepokoi. Była w tym pubie i rozmawiała z ludźmi. Wie o wiele więcej, niż mogłoby się wydawać. Czy to był akt rozpaczy i strachu? Aż do tej konferencji prasowej sprawiała wrażenie wadliwego towaru. Wypalonego wraka świetnej niegdyś policjantki. "


Jak więc możemy zauważyć schemat ten  jest dość typowy, dlatego choć kreacja policjantki jest ciekawa, to nie zaskakuje nas niczym szczególnym. Zaskakują nas jednak osobowości podejrzanych o zabójstwo oraz świadków. Mamy tu do czynienia z różnorodnymi postaciami które wywołują u czytelnika mieszane uczucia, jak i ciągle skłaniają nas do zmiany tożsamości mordercy.  Kiedy już myślisz, że wiesz kto jest zabójcą...okazuje się, że jednak to nie on! Wraz z postępującym śledztwem pojawiają się nowe podejrzenia i niejasności, które  z punktu widzenia czytelnika wcale nie przybliżają do złapania mordercy. Pojawiają się coraz to  nowe pytania i nowe tropy... Autor z niewątpliwością potrafi trzymać w napięciu, przez co książkę pochłania się jednym tchem.



Moim zdaniem jest to świetlny debiut, który zasługuje na oklaski. Zarówno za kreację charakterów, jak i samą fabułę. Mam nadzieję, że będzie mi dane poznać dalsze losy inspektor Eriki Foster. Miłośnikom gatunku gorąco polecam!
 


ogólna ocena: 8/10  czyli Rewelacyjna

9 komentarzy:

  1. moje klimaty i to jeszcze jak:D chcę czytnąć oj tak:) obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takie książki, w ktorych ciężko wytypować mordercę. Takie debiuty są kuszące:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiedziałam, że to będzie dobra historia. Muszę się w końcu za nią zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O książce słyszałam, ale nie miałam jeszcze okazji czytać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy klimat. Zastanowię się nad nią :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cieszę się, że to taki udany debiut. Muszę zatem koniecznie go poznać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Moją recenzje już czytałaś i właśnie głownie po to przybyłam na twojego bloga, żeby o tej książce przeczytać.
    Podczas lektury większość bohaterów podejrzewałam o bycie tym seryjnym mordercą, najśmieszniejsze jest to, że akurat prawdziwego ani chwili o to nie posądzałam.
    Dzięki tej książce zapoznałam się troszke jak to z tymi kryminałami jest i chyba się troche zakochałam. :D
    Czekam też na kolejną częsć The Night Stalker, która ma premierę 11 kwietnia. Nie wiem jak ty, ale ja od razu muszę ją mieć! :D
    Miłęgo wieczoru <3

    BOOK ZOONE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Także czekam na kolejną część :) Bardzo spodobał mi się styl tego autora. Nie mogę się doczekać poznać dalsze losy inspektor Foster!

      Usuń

Copyright © 2016 Czytaj i Myśl , Blogger