wtorek, 3 stycznia 2017

Brittainy C. Cherry - Kochając pana Danielsa


Okładka książki Kochając pana Danielsa

Tytuł oryginału: Loving Mr. Daniels
Autor:
Rok wydania: 2015
Kategoria: literatura obyczajowa, romans
Liczba stron: 432
Wydawnictwo:  Filia




[CYTATOWA RECENZJA]

Kochając Pana Danielsa to książka o…



RADZENIU SOBIE Z UTRATĄ BLISKICH OSÓB:

„Istniały dwa sposoby przeżywania żałoby. Niektórzy otwierali swoje serce na świat, nie biorąc niczego za pewnik, przeżywając każdy dzień pełnią życia. Były też osoby, które zamykały się w sobie, egzystowały we własnym świecie, niezdolne z nikim nawiązać relacji.”

„- Czasami zastanawiam się, jak mam zacząć od nowa, wiesz? Jak mam kiedykolwiek być szczęśliwy?- Zacznij powoli. Pozwól sobie odczuwać każdą cholerną emocję. A kiedy zaczniesz odczuwać szczęście, nie miej wyrzutów sumienia.”

„Jeśli gdzieś tam jest Bóg, czego nie jestem pewna, sądzisz, że ta noc mogłaby być formą przeprosin z Jego strony za to, że zabrał nam ukochanych?".

„Wiedziałam, że się nie dogadywałyśmy, ale tak się dzieje w każdej rodzinie, którą dotyka śmierć. Wszystkim jest ciężko. Wszyscy stąpają po kruchym lodzie. Wszyscy krzyczą, kiedy muszą i płaczą, krzycząc. Wszyscy się załamują - jednak robią to razem.”

 TĘSKNOCIE

„Wiedziałam, że serca mogą cierpieć, ale nie sądziłam, że mogą się wykrwawić z powodu pustki.”

„Wspomnienia potrafiły być przerażające, mogły Cię złamać jedną prostą myślą.”

„Czasami, kiedy za kimś tęsknisz, możesz się skupić wyłącznie na swoim smutku po odejściu tej osoby. Niekiedy jednak lepiej jest skupić się na wspomnieniach, które wywołują radość.”


 SMUTKU, BÓLU I ODRZUCENIU

„- Bo udawanie szczęścia to niemal jego odczuwanie. Przynajmniej póki nie przypomnisz sobie, że to tylko pozory. Wtedy jest smutno. Naprawdę smutno. Bo noszenie na co dzień maski jest bardzo trudne. A po jakimś czasie jesteś trochę przestraszony, bo maska staje się twoją częścią.”

„Ale kiedy przestanę się śmiać, zdam sobie sprawę, jakie to wszystko pojebane. I zrozumiem, jak bardzo pragnę przestać oddychać. Przez ostatnią godzinę już wiele razy żałowałem, że żyję. Więc proszę...”

„Ludzie czasami zbyt łatwo osądzają.”

 SAMOTNOŚCI

„Wydawało mi się, że samotność jest chorobą. Zakaźną, wstrętną infekcją, która powoli zakrada się do organizmu i przejmuje nad nim kontrolę, nawet gdy z całych sił starasz się z nią walczyć.”

  WKRACZANIU W DOROSŁE ŻYCIE

„Kim chce pan być, gdy pan dorośnie? Ponieważ dorastanie nigdy się nie kończy, a marzenia rzadko gasną.”

„Bycie młodym to jednocześnie przekleństwo i dar. To wiek, w którym bajki przestają istnieć, a Święty Mikołaj nie jest realny, jednak część naszych serc chce krzyknąć: „A co, jeśli…?”.To czas, w którym człowiek odczuwa wszystko intensywnie, choć wszyscy wokół twierdzą, że przesadza.”


 ZAGUBIENIU

 „Poszukiwać czegoś, jednak nie być wystarczająco bystrym, by to znaleźć.”

„Ludzie nie są stworzeni, by być idealni, Danielu. Potrafimy psuć, pierniczyć i uczyć się nowych rzeczy. Nasza natura jest doskonale niedoskonała.”


 MIŁOŚCI

„Kocham cię powoli. Kocham cię głęboko. Kocham cię szeptem. Kocham cię zapamiętale. Kocham cię bezwarunkowo. Kocham cię czule i ostro, wolno i szybko. Poza czasem i na zawsze. Kocham cię, ponieważ po to się urodziłem.”

„Dotykaj, będąc nieobecną.

Odchodź, będąc blisko.

Kochaj mnie i moją rozbitą duszę".  – Misja Romea


PRZYJAŹNI

„Może dom nie oznaczał budynku. Może byli to otaczający nas ludzie, sprawiający, że możemy być kimkolwiek zapragniemy. Być może przyjaźń była domem.”


 NADZIEI

„Zostaw za sobą przeszłość, by przyszłość mogła nadejść.”


 PASJI

„Każdy z nas ma jakieś złoto. To może być cokolwiek: piosenka, książka, zwierzę, człowiek. Cokolwiek, co sprawia, że czujesz się tak szczęśliwy, że twoja dusza płacze z czystej radości. To uczucie jak po zażyciu narkotyków, tylko że lepsze, bo to naturalny odlot. Szekspir jest moim złotem".

„Wiecie jaka jest największa zaleta torebki? Można w niej nosić książki.”




Polecam przede wszystkim osobom, które  lubią banalne historie opowiedziane w niebanalny sposób. Ta książka wywołuje dużą dawkę emocji i pobudza do wielu refleksji. W głównej mierze tym właśnie mnie ta historia urzekła. Czasem w prostych historiach tkwi siła! Także zachęcam was wszystkich do przeczytania.




Ogólna ocena: 7/10 czyli Bardzo dobra

12 komentarzy:

  1. Cześć,
    serdecznie Cię zapraszam do organizowanego przeze mnie Book Tour z książką Cecelii Ahern "Podarunek" : http://www.recenzjapisanaemocjami.pl/2016/12/book-tour-cecelia-ahern-podarunek.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za zaproszenie :) aczkolwiek tym razem podziękuję ;) wam jednak życzę udanej zabawy :)

      Usuń
  2. lubię cytaty takie. szczególnie ten o miłości mi sie podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie poznam w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kilka cytatów wartych jest zapamiętania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślę :) stąd też i taka nietypowa, jak na mnie notka ;) uwielbiam cytaty! :)

      Usuń
  5. Czemu nie :). Zapowiada się ciekawie oraz emocjonująco.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zawsze omijałam książki tej autorki, ale tyle pozytywnych słów wszędzie, że może warto jednak dać szansę którejś z nich. :)

    P.S. Wkradł się mały błąd - "osobom", a nie "osobą". ;) Bo pierwsza wersja jest do liczby mnogiej, a druga do pojedynczej. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie... zaraz to zmienię, dziękuję :)

      Usuń
  7. Podpisuję się pod Twoją recenzją, ponieważ mam na temat tej książki podobne zdanie. Bardzo cenię tę autorkę. Oby zawsze potrafiła wywoływać w nas tyle emocji.

    OdpowiedzUsuń
  8. Z pewnością sięgnę po ten tytuł szczególnie, że już powoli zaczynam wprowadzać się w romantyczny, przedwalentynkowy nastrój:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam już od dawna zapisany ten tytuł, na pewno przeczytam

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Czytaj i Myśl , Blogger