środa, 5 marca 2014

Jennifer Estep - Dotyk Gwen Frost


Tytuł oryginału: Touch of Frost
Autorka: Jennifer Estep
Seria: Akademia Mitu (tom 1)
Rok wydania: 2012
Liczba stron: 312
Kategoria: Młodzieżowe
Wydawnictwo: Dreams


Opis:
Nazywam się Gwen Frost i posiadam wyjątkowy dar…
Potomkowie legendarnych wojowników takich, jak Spartanie, Amazonki czy Walkirie posiadają magiczne moce.
W Akademii Mitu uczą się panować nad swoimi umiejętnościami i ich odpowiednio używać.
Główną bohaterką serii jest siedemnastoletnia Gwen Frost, obdarzona nadzwyczajnym talentem. Jej cygański dar, polega na tym, że wystarczy jej jeden dotyk, aby wiedzieć wszystko o danym przedmiocie czy człowieku. Jednak Gwen czuje nie tylko pozytywne wibracje, lecz także te złe i niebezpieczne. Szybko się orientuje, że jest o wiele silniejsza niż myśli i że będzie potrzebowała swoich umiejętności, aby pokonać potężnego wroga – mrocznego boga Loki.



Niezwykły dar, magiczne moce, akademia to elementy pojawiające się w wielu książkach i na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, iż Dotyk Gwen Frost będzie zwykłą stratą czasu. Sama na początku nie byłam za bardzo przekonana do tej pozycji, jednakże powiedziałam sobie, że nie będę oceniać książki po okładce i wzięłam się za czytanie...


Gwen Frost, główna bohaterka, to dziewczyna posiadająca niezwykły dar, dzięki któremu mogła poznawać cudze tajemnice, emocje, czy odnajdywać zgubione rzeczy poprzez zaledwie jeden dotyk. Po śmierci swojej mamy musi uczęszczać do szkoły, w której spotyka potomków dawnych wojowników: Spartan, Amazonek, Walkirii, Celtów, Trojan i wielu innych. Logan, główny bohater to Spartanin o nadzwyczajnej sile, któremu nieraz przyszło ratować Gwen z opresji.


Autorka wspaniale spisała się tworząc bohaterów-wojowników, ponieważ zachowała umiar i nie zrobiła z nich jakiś „hybryd”, lecz zwykłych nastolatków, posiadających niezwykłe moce. Postaci wykreowane przez Jennifer Estep wzbudzają sympatię. Pokochałam ich magiczne osobowości, luźny styl bycia, oraz emocje, które we mnie budziły- adrenalinę, radość, smutek, czy też złość.


Wielkim plusem książki jest również miejsce, w jakim toczy się akcja, czyli Akademia Mitu, do której uczęszczają Gwen i Logan. Piękne rzeźby bogów znajdujące się w niej, stwarzają nastrój tajemniczości i grozy, co doskonale współgra z wydarzeniami, jakie mają miejsce w akademii. A mianowicie, nieoczekiwana śmierć dziewczyny, która najprawdopodobniej została zamordowana. Tylko, przez kogo i dlaczego?- rodzi się pytanie w głowie głównej bohaterki, która za wszelką cenę stara się szukać odpowiedzi, tym samym pakując się w kłopoty. Akademia Mitu skrywa wiele tajemnic, które nie pozwolą oderwać ci się od książki chociażby na chwilę.


Dotyk Gwen Frost to pierwsza książka od Jennifer Estep, jaką miałam okazje przeczytać i mam nadzieję nie ostatnia. Autorka ogromnie mnie zdziwiła, gdyż nie spodziewałam się, że losy Gwen i Logana tak bardzo przypadną mi do gustu. Jednakże cieszę się z tego ogromnie i czekam aż znów wpadnie mi w ręce książka tej autorki.



Ogólna ocena: 7/10 czyli Bardzo dobra

1 komentarz:

  1. Witam. Nazywam się Krystian i prowadzę wyzwanie pt"Gatunkowy miesięcznik"
    Majowym gatunkiem jest "fantasy". Chciałbym Cię serdecznie zaprosić do wzięcia udziału w tej zabawie. Zapraszam po szczegóły ;)

    http://przeczytane-slowa.blogspot.com/2014/04/gatunkowy-miesiecznik.html

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Czytaj i Myśl , Blogger